Wednesday, February 3, 2010

MENDAKI GUNUNG ANGSI

Assalamualaikum,,,, huisssh sudah lama sangat2
tak update blog nih,,,alasan same je cam entri lepas2
sume da tau dah,,,... hmm entri kali ni, nak cite pendakian ke
gunung angsi,, hish,, korang,, bez glerrrr,, hmm best sangat2
cam nak g lagi je,,,actually,, ni anjuran kelab Anti dadah kebangsaan,
kebetulan lak yang anjurkan tu rata2 budak2 kelas kitaorang,,
so ape lagi,,dah ade tempat kosong tu,, mcm orang mengantuk disorongkan
bantal la,, terus je la daftar nama nak pergi,,
nak dijadikan cite,, sebenarnya aku tak tau pun ade xtvt mendaki2 nih,,
tapi mcmane nak jadi rezeki aku kot,, kebetulan lepas kitaorang adakan ajm tu, (muktamar )
makan la skali ngan kawan2 lepas habis program ajm tu, kebetulanlah, dayah cakap diorang nak pergi naik gunung, aku pun ape lagi tanyalah dia , eh betul ke korang ni nak naik gunung?
bestnya,, aku ngan kak lah cakap,, pahtu diorang pun cakap la kebetulan ade tempat kosong untuk dua orang,, aku ngan kak lah pun melompat la,, nak pergi,, padahal tempat tu tak tau lagi kat mane, terus la kami berdua ni setuju nak gi,, umi ngan abah blom tanya lagi,, hish risau gak aku kot 2 tak bagi,, almaklum la,, anaknye yang sorang ni,, lembik sket,, bak kate adik aku,, manja tak leh xtvt berat2 ni,,tapi bila dah tepon tu, alhamdulillah parents aku bagi jgk izin nak pergi.. fuhhh,, alhamdulillah selesai masalah,, walaupun mulanya memang parents aku tak nak kasi pun aku ni pergi,, macam2 diorang cakap,, larat ke aku ni nak naik gunung,,, dah la berat,, (adik aku kata), mak aku plak cakap tak takut ke loni,, ramai hok sesat2 naik2 gunung ni,, ayah aku plak cakap, naik2 gunung ni banyak pacat,, nanti segunung dengar aku dok menjerit,,
pastu adik aku pulak cakap, hmm long,, kaki awak tu doh la mudah sangat terseliuh,, pakai kasut tumit tinggi sket pun,, terseliuh,,
tapi aku dengan kekuatan dan hati yang cekal,, memang semangat jgk nak pergi nih,, tak hirau dah,, anasir2 yang nak halang aku pergi ni,,pujuk punye pujuk,, umi ngan abah kasi jugak pergi,, tapi pesan umi, ngan abah banyak2 doa tempat2 orang tu.........................
OK LAH ,, SAMBUNGAN KE GUNUNG ANGSI NANTI AKU CITE BALIK YE,,, DAH NAK MAGHRIB DAH NI,, NAK MANDI DAN SEMBAHYANG DULU,,, TUNGGU..................

No comments:

Post a Comment