Thursday, February 11, 2010

SAMBUNGAN MENDAKI GUNUNG ANGSI

Nak dijadikan cerita, pada 29 Januari 2010 ari tu,, bertolaklah
kami seramai 40 orang ke gunung angsi,,bertolak malam, dalam pukul 10
g tu la.. biase la janji melayu, kul 9 asalnya, jadi pukul 10,, janji melayu...hehehe
Sampai kat Ulu Bendul tu dalam pukul 6.00 g 2 la, pastu sampai pagi tu,, tak tau nak
g mane, nak pergi cari surau kat are2 tu, tapi pagi2 lagi, tempat tu pun masih kunci lagi..
Last2 g kat surau, siap2 solat sume,, kami pun g la mengisi perut kat gerai2 sekitar tu..
Dah siap2 makan sume, kami sume pun g la kat kaki bukit tu,, dirikan khemah sebelum'pergi mendaki,, sebab nanti dah mendaki, tak tau plak la pukul berapa sampai,, so, siap dirikan khemah, dalam kul 10 cam tu kitaorang start la mendaki,, diiringi ngan 2 orang guardtour, tak silap aku namenye abang izat ngan sorang lagi abang helmi...diorang ni sumenye baik2, n peramah lak tu...
kitaorang ni mendaki lebih kurang dalam 8 jam,,, bertolak dalam kul 1o, pagi,, sampai kat puncak tu,, dalam pukul 2 lebih,, masak2, makan2, turun dari gunung dalam pukul 4 ptg,, dan sampai kat tapak khemah dalam pukul 8 lebih,,,huisssh memang mencabar sangat2.....